Iohannis: România are nevoie de un guvern stabil și de un premier integru. Preşedintele Klaus Iohannis a semnat marți decretul privind desemnarea lui Mihai Tudose (un om cu atîtea nuanţe gri în biografie, care minte cu seninătate chiar în documentele oficiale... :).



Dorin Tudoran m-a banat pentru un comentariu în care i-am atras atenția că Marin Preda este teleormanez (Încă un 'telectual deranjat de criticile aduse Securității ceaușiste. Dorinele, dracu' te-a pus să-ți curgă din gură. Până la tine n-am mai întâlnit 'telectuali analfabeți funcțional :) (Propagandiștii semuiști mă întreabă adesea de ce critic Securitatea și dacă sunt fiu de general securist. Pe bune, acum, sunt chiar atât de proști? :).



Recomandare pentru economistul Florin Cîtu - Warren Mosler (logică elementară)
Recomandare pentru economistul Lucian Isar - Scott Sumner (e varză)

Ipoteze:
Libertarianul Bogdan Glăvan este bugetofag. Libertarianul John Galt (comentacul) este bugetofag. Libertarianul Cristian Păun este bugetar.
Concluzie:
Think tank-ul care alimentează tonetarii grobieni, de dreapta, cu raționamente din prepuțul gândirii neanderthaliene, e alcătuit din asistați social.
Ai 2 vaci sterpe și un tractor ruginit? Numele tău e John Galt, țiitorul planetei. "Survenția" la hectar și asistența socială de care te bucuri atât timp cât faci umbră pământului degeaba nu sunt decât distorsiuni ale... nuvelei.

duminică, 6 decembrie 2015

Trenduri Decembrie 2015


EURRON
7 Noiembrie 2015
Indicii bullish (orientare turistică):
Preț lunar de închidere peste 4,4628 (better 4,4718).
Preț săptămânal de închidere peste 4,4415 (bifat vineri, dar e important să nu închidă sub acest nivel în următoarele săptămâni).
Preț zilnic de închidere peste 4,4922 (cale liberă pentru 4,54).
Dacă prețul ajunge la 4,5129, perspectivele de reapreciere a leului devin... sumbre. În caz contrar (scenariu alternativ), un biet spike temporar peste 4,4922 și o închidere a prețului sub acest nivel, fără bifarea lui 4,5129, înseamnă posibilă retestare a zonei de cerere.
EURPLN încă n-a reușit să ajungă la 4,3, scenariul bullish fiind deocamdată în stand-by... pendin' confirmation.
AC, sursa
6 Decembrie 2015
EURPLN a confirmat scenariul bullish, obiectivul fiind acum 4,49, cu un ultim hop la 4,37.
Orientarea turistică pe EURRON rămâne valabilă. (L.E.: pe graficul lunar, semnalul dat de MACD va fi valabil doar după închiderea lumânării... deocamdată fiind sub observație... în speranța unui over4,4718.)

EURUSD
29 Noiembrie 2015


Deocamdată ”sunt în grafic”, prețul a reușit retragerea până la nivelul pivot anual după care valul impulsiv a început să obosească. Simpla atingere a primei ținte mă va liniști în privința corecției. AC, sursa
6 Decembrie 2015
OK, sensul ”liniștii” mele are legătură cu stabilirea direcției trendului. În cazul atingerii nivelului de 1,1087, e posibil să avem și pe EURUSD o succesiune de valuri 1-2 asemănătoare celor de pe GBPUSD.

EURX

USDX

GBPUSD
29 Noiembrie
Prețul a reușit o retragere destul de adâncă ulterior bifării nivelului critic, însă a închis săptămâna sub acest nivel, semnal puternic bearish. În cazul unei retrageri agresive din zona primei ținte perspectivele nu vor mai arăta la fel de tentant pentru short și voi începe să ies din piață. AC, sursa
6 Decembrie 2015
Prețul a petrecut aproape o zi sub prima țintă, timp în care am decis să închid o parte din poziții. Cum mă așteptam, retragerea a fost agresivă (surpriza plăcută ar fi fost un impuls direct către cea de-a doua țintă... :), iar mai departe corecția poate fi destul de complicată. A doua țintă rămâne valabilă atât timp cât 1,5546 nu este atins, iar pe grafic am evidențiat două posibile nivele de acumulare de poziții short.. țintă 1,4667. (L.E. 1,5189 a fost testat deja ca rezistență.)

USDTRY
În războiul ruso-turc, măsurat în dolari, eu văd lira... câștigătoare.

USDRUB
Rubla fie intră în depreciere paranghelică, fie retestează nivelul suport.

OilWTI
29 Noiembrie
... uleiul trebuie să bifeze și ținta doi (37,43...  :). AC, sursa
6 Decembrie 2015
... țintă 2.

Aur
Ținta de 1040 a fost ratată cu vreo 5,5 dolari.

AUDJPY
Am identificat două posibile nivele de intrare short pe AUJPY. Ca indicator, dacă nu sunt atinse nivelele stop loss, bursele se fac bucăți.

7 comentarii:

Altcineva spunea...

:D ...foarte misto postare!
Sincer sa fiu cand m-am uitat la graficul cu AUD/JPY si am inteles la ce te referi m-a auzit nevasta-mea in camera exclamand : "'ai de p*la me!" :D!
Daca pietele actioneaza fractal, repetitiv... o sa fie circ!
Eu sunt direct interesat de EUR/USD , dar AUD/JPY mi-a ridicat niste par pe ceafa sincer sa fiu! :D

Multumim de postare!

Vali

gelu spunea...

Salut Costele!
Am nevoie de un sfat ca eu sunt intr-o mare ceata!!!
Acum sunt pe leu full option ,sa intru in dolar pana in baba...bineinteles asteptand un nou minim , care cred ca se atinge pana pe 16 dec(ex:3.95-4 lei/usd)...dupa care bifam 4.3 (impreuna:)) sau sa astept urmatorul minim(3.65-3.7~alias usdx90)????

AristotelCostel spunea...

... pai... cu ceva timp in urma nu prea mai credeai in paritate. Acum sunt nivele de descarcat. Eu stau pe dolar din pura ambitie, obiectiv ~1,02, deci, pentru noi acumulari de dolari... mai degraba as astepta o noua corectie a dolarului dupa ce bifeaza 101,89 pe USDX (posibil si 103)... back to under90. Si asa cum am mai spus, EURRON va face diferenta pe USDRON... corectie pana la 3,7, 4 sau 4,3 (cu USDX sub 90). :D

gelu spunea...

Multumesc!

Unknown spunea...

Incerc un joc pe euro/dolar in felul urmator:
- 5000 la 1.10
- 10000 la 1.14
- 20000 la 1.18
- 40000 la 1.22
In felul asta, in loc sa aplic metoda stop loss, practic dublez mereu potul cu cat creste cursul. O retragere a cursului de la 1.22 la 1.18 ma aduce pe zero, sub 1.18 incepe castigul. Cu cat cursul se duce mai sus, probabilitatea unei reveniri creste. Riscul e sa nu o ia cursul in balarii pe la 1.25-1.30. Si unde sa ma opresc cu dublajul? Mai merge si un factor de multiplicare de 1.5 al sumei jucate in loc de dublare, asta ca sa nu risc prea mult. Risc mic, castig mic.
Nu stiu daca metoda e originala insa pot spune ca nu m-am inspirat de nicaieri.
Ce parere ai, e viabila?
PS: am inceput deja cu primul pas

Unknown spunea...

Pe leu se confirma predictiile.
Totusi ia in calcul o depreciere mai puternica a leului tinand cont de majorarile salariale, reducerea TVA, legea darii in plata si deficitul bugetar asumat de 3% pentru 2016.
Sunt tare curios daca predictiile pentru incasarile bugetare se implinesc in 2016 sau se repeta istoria din 2008.

AristotelCostel spunea...

Mă gândesc în weekend la ce vrei să faci.
OK, vrei să aplici strategia lui Iulian Wolf, cel care a shortat USDCAD pentru paritate... începând cu 1,17, curs care evoluează acum spre a doua mea țintă de preț, 1,379. E posibil să dai lovitura pe EURUSD, dar e bine să iei în calcul pățaniile altora, e mult mai ieftin. :D

De perspectivele EURRON tot vorbesc din 2013 (am bias-ul long pe graficul monthly de atunci). Cursul a fost omorât de BNR în banda 4,4-4,42, iar răzbunarea va fi cruntă. Oricât de pontist m-au văzut pupinbăsiștii, predicția mea de 4,79 datează din aprilie 2015, când n-aveam de unde să știu ca "va fi fost nevoie să moară oameni ca să plece ponta”.

Deci, I feel really sorry for them, în timp ce consumau căcuț direct din băs, eu atrăgeam atenția asupra perspectivelor... sumbre... globale.

Lista mea de bloguri

Analiză fundamenta...tă